Fri frakt på order över 799kr

Om oss & Villkor

Hos För alla rum, hittar du en härlig mix av inredning och design i lantlig, trendig, modern och shabby chic stil. Inredningsdetaljer, belysning, textilier och möbler till hemmets alla rum. Produkter till trädgården och barnrummet. Här kan du inspireras när du vill göra ditt hem inbjudande och hemtrevligt, eller letar fina presenter. Alla produkter är noga utvalda, så du kan skapa din egen prägel i ditt hem! 

För tillfället finns För alla rum endast som webbutik. Vid önskemål kan jag visa dig produkter, i Oxie, innan köp. Maila då kontakt@forallarum.se


SSL
Denna sida använder krypteringstekniken SSL för att garantera säkerheten för din personliga information. Denna teknik säkerställer att personuppgifter du lämnar i vår webbutik inte kan ses, avlyssnas eller ändras av någon tredje part på internet.

Köpvillkor Webshop
Du måste måste vara över 18 år när du handlar.

Priser
Priserna som anges är i svenska kronor och inkluderar moms 25%.

Betalningssätt
Kortbetalning
Direktbetalning - via Er bank - de största bankerna anslutna
Swish

Klarna

Frakt
Från 69 kr inom Sverige.


Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit vid beställningen.

Produkter och Leverans 

För att kunna erbjuda dig ett bra och brett sortiment, arbetar vi med de bästa leverantörerna i främst Sverige, men även Europa. Vi tillhandahåller vårt eget lager, men en del produkter beställs av våra leverantörer, när du lagt din order. Normalt tar en beställning från leverantörerna endast någon dag extra. 

Varorna skickas med DHL. Normalt skickas din leverans till ditt närmaste DHL ombud som väljs automatiskt vid bokning. Du får därefter sms/mail avisering med all information du behöver för att hämta ut ditt paket. Din beställning levereras normalt till dig inom 1-5 vardagar. Beställningsvaror inom 4-15 vardagar. Beställningsvaror och större möbler levereras med hemleverans till gata eller trottoar (ej inbärning)

Beställningsvaror

En del produkter beställs av våra leverantörer, när du lagt din order. Det innebär att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den till dig efter vi fått din order. Vi reserverar oss för restning eller slutförsäljning hos våra leverantörer. 

OBS! Gällande fraktkostnaden på leveranser av större möbler etc. till Gotland återkommer vi via mail med reell fraktkostnad då denna är mycket högre än inom fastlandet. Du som köpare kan därefter meddela oss om du vill fortgå med köpet.

Har du beställt fler varor med olika leveranstid så samskickas allt när beställningsvaran inkommit. Leveranstiden varierar från ca. 4-15 dagar beroende på vilket land och leverantör varan kommer ifrån. Transportören kontaktar er via mobil för att avtala tid för utlämning (gäller större möbler) Annars kommer ett mail/sms när paketet lämnat vårt lager samt finns att hämta ut hos ombudet.

Felskrivningar
Vi reserverar oss för felskrivningar t.ex. vid pris, lagersaldo etc.

Ej uthämtade eller mottagna paket
Paket som inte hämtats ut hos paketombud eller tas emot vid hemtransport returneras till För alla rum enligt DHLs och andra fraktbolag som vi använder oss avs villkor och omfattas inte av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Paketet ligger på utlämningsstället under 14 dagar därefter returneras paketet automatiskt till För alla rum. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300 kr för icke skrymmande paket. Skrymmande paket och palleveranser debiteras extra med den reella frakt och returfrakt som vi betalat samt expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 500 kr. Beställningar som skickas med pall (möbler) belastas man med den reella returkostnaden och hanteringsavgifter. Sänds en ogiltig retur tillbaka till oss behåller vi varan tills kunden köpt en ny frakt av oss, inga återbetalningar görs till kunden om returen är sänd ogiltigt innan affären är löst.
Vid eventuella returer skall man alltid betala fakturan för att slippa påminnelse om returen ej hinner registreras hos vår returavdelning innan fakturan skall betalas.


Felaktig eller ofullständig adress

Du som kund är ansvarig för att korrekt telefonnummer och leveransadress angivits på beställningen.

Om transporten inte kan levereras eller uthämtas p.g.a. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter och behöver styras om till ett annat paketombud så tar fraktbolaget ut en avgift från 250 SEK och uppåt (beroende på avstånd etc.) för de extra kostnader som uppstår vid eftersändning. För att För alla rum ska kunna utföra denna ändring måste detta extra belopp betalas in till vårt konto. Vi kontaktar DHL och återkommer med aktuellt belopp.

Saknar man id.kort eller har utgånget id.kort så kan vi heller inte ändra namn på sändningen efter att paketet skickats. Detta tillåts ej av DHL p.g.a. bedrägeririsken.

Kommer paketet i retur till För alla rum p.g.a. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter etc. blir paketet behandlat som "Ej uthämtat paket".

Reklamationer
Vi tar ej emot reklamationer p.g.a att kunden ej är nöjd med nyanser i färg m.m. då får du som kund själv betala returfrakten. 
Vi tar alltid tillbaka en vara om kunden ej är nöjd (inom 14 dagar fr.o.m. att kunden hämtat ut sin vara) Maila kontakt@forallarum.se, bifoga bilder och beskriv felet. Skicka inte tillbaka varan innan du fått svar av oss! 

Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad. Sen tar du kontakt med oss via mejl kontakt@forallarum.se
OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.
När det gäller konstväxter så är inte en sprucken eller missformad innerkruka (plastkrukan som växten kommer i som ska ställas i en ytterkruka) skäl för reklamation. Vi kan däremot skicka en ny innerkruka om man säger till.

Ångerrätt/Öppet köp
Du har 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Enligt den lagen gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick i originalförpackning. Du står själv för frakten tillbaka till För alla rum och även för transportrisken. Det är du som kund som är ansvarig för varan tills dess att den ankommit vårt lager. Varor som skadats under transporten eller som inte kommit fram återbetalas ej. Kontakta oss alltid via mail innan du skickar tillbaka varan. Vänligen packa väl! Värdet på varan betalas tillbaka (ej frakten). Vid utnyttjande av ångerrätten står kunden för fraktkostnaderna. Tänk på att alltid betala fakturan för att slippa påminnelse om returen ej hinner registreras hos vår returavdelning innan fakturan skall betalas. Observera att ångerrätten/öppet köp/bytesrätten ej gäller specialtillverkade beställningsvaror eller reavaror, dessa köp är bindande! Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes när du genomförde ditt köp hos oss.

Byte av varor
Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera byte av varor. Önskar du byta till en annan vara gör du detta genom att lägga en ny beställning i vår webshop.

Transportskada
Informera alltid oss vid transportskada och skicka ett mail med ordernummer, bilder på den trasiga varan där vi tydligt kan se defekten samt på emballaget. En reklamation ska vara oss tillhanda via mail senast 5 dagar efter uthämtat paket.

Kontrollera alltid paketet när du är kvar på utlämningsstället. Syns en uppenbar skada på kartongen eller att det skramlar misstänkt från paketet så öppna det när du är kvar på utlämningsstället. Paketombudet anmäler då direkt att kartongen/varan är skadad m.m. Sänder du tillbaka paketet utan att du varit i kontakt med oss så står du tyvärr själv för returfrakten.

Bilder
Vi kan inte garantera att en vara som visas i butiken exakt återger de färger som den har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator. I en webbutik kan man aldrig till 100% visa hur en produkt ser ut med bara några bilder vad det gäller färg/material/nyanser m.m. Vi försöker återge produkten på bästa sätt i både text och bild. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar som kan uppstå. 

Miljön
För alla rum tänker på miljön och återanvänder därför kartonger och emballage i största möjliga mån. Detta innebär att du som kund inte alltid får nya kartonger samt emballage med din leverans. Transport av varor sker i samarbete med DHL som aktivt arbetar för att bli mer klimatsmart. 

Force Majeure
Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.


Personuppgiftspolicy/GDPR
Vi värdesätter din tillit och är glada över att ha dig som kund och respekterar självklart din personliga integritet.
Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

En del av de uppgifterna överförs även till våra samarbetspartners, till exempel fraktbolaget som anlitas för transporten.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av de uppgifter vi inte enligt lag måste spara.
Enligt svensk lag måste orderunderlag sparas i sju år.

Cookies
För alla rum använder cookies. Dessa cookies raderas när du stänger din webbläsare. Om du öppnar ett nytt webbläsarfönster kommer då nya cookies att skapas. Vi sparar information i cookien såsom ett slumpmässigt värde som används för att skapa anonym statistik i vår webshop.
Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att den automatiskt stoppar cookies. Genom webbläsaren kan du också radera sparade cookies.

Kontakta oss gärna vid frågor
Kontaktakt@forallarum.se

Med Vänliga Hälsningar
För alla rum