Refund policy

Öppet köp / Retur

Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror ( möbler ) samt rabatterade produkter.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Skicka paketet med en frakttjänst som går direkt till vår företagsadress. Varan ska vara oanvänd och returneras i eventuell originalförpackning med originalhandlingar samt dina kunduppgifter.

Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Går fakturatiden ut innan vi har hanterat din retur så går du in på Klarna.se eller via appen och bestrider fakturan själv.

Se längst ned hur du returnerar din beställning.

Varor som återsändes till ombud, mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss!

 

Ej uthämtade varor

Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till För alla rum, debiterar vi returfrakt för. Vi debiterar 300kr för att täcka returfrakt och den administrativa avgiften vi får betala till fraktbolaget för att de ska märka om paketet för ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 500kr (inkl frakt, ev. fakturavgift). För beställningar som överstiger totalt 500kr till 1000kr debiteras 400kr för att täcka våra kostnader. För paket med ett värde över 1000kr kan returfrakten och våra ersättningsanspråk variera beroende på om det är något stort och tungt som exempelvis gått på pall eller inte. Minimum är 500kr men ett outlöst paket som går tillbaka till oss på exempelvis pall kan kosta över 2000kr i frakt. Vi debiterar då exakt den summan det kostar.

Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats. Om paketet gått i retur pga felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat bli aviserat gäller samma villkor som ovan.

Reklamation

Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad.

Sen tar du kontakt med oss via mejl kontakt@forallarum.se

OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage.

Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig.

Önskas ingen ny vara, räknas beställningen som en vanlig retur och kunden står således för returfrakten.

Gör så här:

  1. Packa produkterna mycket väl så de håller i transporten. Du står själv för ansvaret att produkterna kommer fram hela. Lägg i lapp med ditt namn, adress och ordernummer
  2. Köp en frakt (OBS! Du ska inte be om en returfrakt utan en vanlig frakt till ett företag) 

OBS! Skickas paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig, vi har ej möjlighet att hämta ut ditt paket!

  1. Vi packar upp och kontrollerar varan och sätter tillbaka pengarna till dig inom 30dagar.

Fraktbolag - Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket. Använd en tjänst avsedd för leverans till företag då vi inte har möjlighet att hämta paketet hos ombud.

OBS! Skickas paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig.

Skicka paketet till:
För alla rum
Basketbollsvägen 21
23842 Oxie